"Hoe eenvoudig wil je het hebben?" 

De komende 10 tot 15 jaar gaat de gehele economie op de schop. Te beginnen met de auto-industrie komt elke pijler van de economie onder druk te staan. Ook de verzekeringsbranche en het bankwezen ontspringen de dans niet. De winnaars hebben één ding gemeen. Ze werken met deze vraag als vertrekpunt, zonder concessies! Een mooi voorbeeld is Tesla. Wat kunnen we van hen leren?

Klantbeleving

Vanaf het allereerste begin, bij de introductie van de Roadster, heeft de klant een eerste prioriteit. Dat is nog steeds zo en dat merk je aan de manier waarop je wordt ontvangen. Wat direct opvalt is dat je nooit het gevoel hebt dat men je een auto wil verkopen.
Men geeft alle gevraagde informatie, laat je proefrijden (test-drive), vertelt er van alles over maar het initiatief tot aankoop ligt bij de koper.

Dat betekent ook dat er niet gedeald wordt. De prijs staat vast en de aankoop vindt online plaats. Daar wil men wel bij helpen natuurlijk maar evenzo goed bestel je de auto later thuis. 
De aflevering van de auto is een feestje op zich.

Daarna ben je altijd welkom als er iets is. Natuurlijk is er garantie maar welke garage geeft een bijna nieuwe leenauto mee van €.140.000,00 zoals mij onlangs gebeurde?

Of excuseert zich als er geen tesla als leenauto beschikbaar is en je "genoegen moet nemen" met een 5 serie BMW. Ook gebeurd. Ondanks dat ook dat een mooie auto is valt het tegen omdat het concept verouderd is en de rij-eigenschappen, vooral wegrijden uit stilstand, op een veel lager niveau liggen.

Dan zijn er de evenementen zoals de E-Rally, voor elektrische auto's met een realistisch bereik van meer dan 200 km (tot nu toe dus alleen Tesla deelnemers, maar dat verandert misschien dit jaar), diverse roadtrips (ééndaagse naar de Eiffel of meerdaagse door de Alpen of tot ver in Noorwegen, trips naar autobeurzen, VIP's de rijbeleving laten meemaken etc.

Al deze events worden georganiseerd door de klanten zelf maar Tesla ondersteunt het waar dat kan. 

Tenslotte zijn er in elk land waar tesla actief is rijdersclubs.