"Hoe eenvoudig wil je het hebben?" 

De komende 10 tot 15 jaar gaat de gehele economie op de schop. Te beginnen met de auto-industrie komt elke pijler van de economie onder druk te staan. Ook de verzekeringsbranche en het bankwezen ontspringen de dans niet. De winnaars hebben één ding gemeen. Ze werken met deze vraag als vertrekpunt, zonder concessies! Een mooi voorbeeld is Tesla. Wat kunnen we van hen leren?

De cliënt van nu, connected!

Wil je iets toevoegen dan kun je er niet omheen dat men tegenwoordig op allerlei manieren deelneemt aan een digitale werkelijkheid.

Tien jaar geleden, toen iLetsel begon, was het nog een bijzonderheid dat een letselschade-slachtoffer via zijn eigen computer zijn dossier kon inzien.

Nu is dat gemeengoed geworden hoewel je je soms afvraagt in wiens belang dat nu is. Vaak gaat het om ordinaire bezuinigingen. Laat de cliënt maar zelf gegevens invullen, dan hoeven wij daarvoor niemand in dienst te houden. Een verkeerde aanpak, naar mijn mening, zeker wanneer ook niet computer-minded mensen gedwongen worden om mee te doen.

Bij iLetsel vinden wij dat een cliënt zelf mag beslissen of hij zijn dossier online wil inzien of niet. Die vrijheid heeft hij, net zo goed als de deelnemer de vrijheid heeft om zijn cliënt wel of niet uit te nodigen in het dossier. Niets hoeft, alles mag.

Maar ondertussen blijven we ons best doen om het de cliënt zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Wij werken aan een nieuw cliëntendossier dat we binnenkort hopen uit te rollen.

Verder vergeten we natuurlijk de mobile-devices niet. In de praktijk grijpt men 4x vaker naar de smartphone dan dat men de computer of laptop aanzet.